Handelsvillkor

Det är levande
Tårnvej 39B, 1
2610 Rødovre
TELEFON: +45 71340994
CVR: 43571044

Betalning

Denlever accepterar onlinebetalningar med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online, American Express, Paypal, ApplePay.

Betalning kommer endast att debiteras ditt konto när den fysiska varan skickas eller den virtuella produkten skapas, om inte annat avtalats eller anges i din beställning.

Alla belopp på hemsidan inkluderar moms.
Webbplatsen använder följande valutor för prissättning:
Danmark - Kronor (DKK), Euro (EUR), Norge - Kronor (NOK), Sverige - Kronor (SEK)

Denlever använder en säker betalningsserver som krypterar all information med SSL-protokoll, vilket innebär att din data är säker och inte kan läsas av utomstående.

Ångerrätt

Det finns 14 dagars full returrätt på varor köpta på hemsidan, om inte annat avtalats eller anges i din beställning.

14-dagarsperioden börjar den dag då beställningen levereras.

Eventuella returkostnader står du själv för.

En önskan om avbokning ska meddelas oss senast 14 dagar efter leverans och vara oss tillhanda senast 14 dagar efter att vi har blivit informerade om ditt utnyttjande av ångerrätten.

Begäran om utnyttjande av ångerrätten ska skickas via e-post support@denlever.com . I anmälan ska din önskan att utnyttja ångerrätten tydligt framgå.

Klagorätt

Det finns 2 års garanti på produkter i enlighet med den danska köplagen. Reklamationsrätten gäller alla fel i programvara, material och tillverkning.

Klagomål ang fel och defekter ska anmälas till Denlever inom skälig tid efter mottagandet av varan. Här är max. två månader som skälig tid, om inte annat avtalats. Vi återbetalar rimliga fraktkostnader.

Reklamationen frånfalls vid felaktig eller ovanlig användning av produkten.

Denlever står för returkostnaderna i rimlig omfattning.

Vid retur kontakta företaget:

Det är levande
Tårnvej 39B, 1

TELEFON: +45 71340994

Klagomål accepteras gör inte om dessa skickas mot postförskott.

Kund- och integritetspolicy

Vi återförsäljer inte personuppgifter och lämnar inte vidare dina personuppgifter till andra, de är endast registrerade i vår kundkatalog. Du kan få din information raderad när som helst.

För att du ska kunna ingå ett avtal med Denlever behöver vi följande information:
. namn
. Adress
. Telefonnummer
. E-postadress

Vi registrerar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera varorna till dig.

Personuppgifterna registreras hos Denlever och lagras i upp till fem år, varefter uppgifterna raderas.

När personuppgifter samlas in via vår webbplats säkerställer vi att det alltid sker genom att ge ditt uttryckliga samtycke, så att du är informerad om exakt vilken information som samlas in och varför.

Direktören och de anställda på Denlever har tillgång till den information som registreras om dig.

Den personuppgiftsansvarige i Denlever är: Luis

Vi lagrar och överför inte kundinformation krypterad.

Som registrerad hos Denlever har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har även rätt att ta del av vilka uppgifter som finns registrerade om dig. Dessa rättigheter har du enligt personuppgiftslagen och förfrågningar i samband med detta ska ställas till support@denlever.com .

Småkakor
På https://denlever.com/ används cookies i syfte att optimera webbplatsen och dess funktionalitet och därmed göra besöket så enkelt som möjligt för dig.

Du kan ta bort cookies från din dator när som helst, se instruktionerna på Webshop Cookies och Sekretesspolicy .

Logga statistik
Vi använder loggstatistik på https://denlever.com/ vilket innebär att ett statistiksystem samlar in information som kan ge en statistisk bild av hur många besökare vi har, var de kommer ifrån och var på hemsidan de lämnas mm.

Loggstatistiken används endast i syfte att optimera Denlevers webbplats.

Konsumentskydd

Läs mer om ditt skydd som konsument när du köper via en PensoPay betalningslösning:
https://pensopay.com/more/consumer protection/

Överklagande alternativ

Reklamationer på produkter kan skickas till:

Danska Konkurrens- och Konsumentverket
Carl Jacobsens väg 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

För EU-medborgare utanför EU måste klagomål skickas via EU-kommissionens onlineklagomålsplattform.
ec.europa.eu

Vid reklamation måste vår e-postadress anges: support@denlever.com samt webbsidan där du köpte varan.